onsdag 19. januar 2011

Gryanes enersji.....

Hei dokker som kjik ijnnom:)

Dæ har vorre en tong start på dæ nye åre kor vi aille har logge sjuk mæ krafti influensa og ainna svineri mæ feber opp og ne.....mæn ætter at eg kom heim fra jobb i dag og egentli va kjæmpeslitn og trøytt øyna eg håp om at dæ e på retur førr deinna gangen....både hos gubben og ongan va febern nedadgåanes,så eg krysse fingra og ter førr at dæ ikkje kjæm nåkka ny ruinde....så no håpe eg enersjien kjæm krypanes smått om seinn....dæ har vorre dårli mæ fotografering i dæ siste så tell oppmuntring førr meg sjøll kainn eg vise nån gamle bilda fra gangen og dæ knøttlikkje bade vårres som eg kuinna tænkt meg å pussa opp....dæ e lov å drømme....
Farga på væggan i gangen va skarp gul da vi kjøpte huse førr snart 12 år sia,mæn førr 5 år sia malte vi dæm kvit og dæ e dæm fortsatt,mæn kuinna tænkt meg å legge perlestaff dær og som i stua og på kjøkkene og kanskje halvpanel i deinn lange tarmen av en gang vi har....fuglebure va turkis....dæ blei spraya kvitt førr et års ti sia.....skatolle har eg vist før...dæ blei kjøpt på skolekorpse sett loppemarked førr et år sia førr 60 krona og malt kvitt...sjablongen Mademoiselle blei kjøpt på Lobelia førr et par år sia.....potteskjularn hækla eg i høst ætter eia hau...deinn passe ruinnt blækkboksan tell feskeboillan...

I hjørne atmæ baddørra står pidesalln vi fekk hos ho mamma førr ørtn år sia...deinn e selvsagt malt kvit og sjabba og kurven mæ husfredn oppi fekk samme bahaindling og dæ står husfred på deinn...deinn har dæ vorre juleoppsats oppi i mange år..deinn e og i fra ho mamma....hyilla e ei heilt vanli pyinhainndukhyilla som blei malt kivt førr mange år sia...væska har vorre søster mi si...deinn har vorre mæ på mange fæsta:)
Tina som står nederst tell høyre fainn eg på Safa sett garasjesalg no i høst og blei malt kvit og sjabba deinn og...selvsgt...deinn står oppå en litn picnickurv som go`pia lekte mæ da ho va lita....sjabba deinn og...og uinnst står ruillpræssa som eg og har malt kvit og sjabba og malt på tækstn "La vie en rose" - "Rosens liv"....

Atmæ baddørra hæng magasinhoillarn fra Nordal mæ favorittmagasine Vakre hjem og interiør...deinn e kjøpt hos Landstil førr mange år sia...næstn heilt i startn da dæm starta opp nættbutikken sin....tell høyre hæng et nøkkelskap som va grønt før eg malte dæ kvitt og sjabba dæ...har tænkt male på en tækst ætterkvært...trur eg...

Sånn såg dæ ut i gangen i høst....før tallerkenhyilla kom opp....gamle og nye bilda av go`pia og go`guttn og bloggarn i mettn...da va ho ca. 1 år og låg på Vensmoen sanatorium i Nordland mæ snev av tuberkulose....min morfar hadde tuberkulose mæn blei heilt fresk og levde tell han va 71 år....åre va 1962

Litt uklart bilde....peis-speile står atmæ ovn i stua no....dæ e og kjøpt på Landstil....de to lysestakan fekk eg hos ho mamma førr et par år sia...dæm e kjøpt fra Perfect Home...dæm e av en spesiell tresort...trur dæ e eik...og ho va ikkje heilt bli på meg da eg hadde malt dæm...mæn ho blei bliar da eg hadde patinert...eh...sjabba dæm....Mademoieselle e malt på skatolle mæ sjablong fra Lobelia som jo betyr Frøken på Fransk....

På dæ likkje bade vårres har vi standard badinnredning som byinne å bli vældi slettn og rustrø baderomstapet....urgh....mæn har ætter bæste ævne prøvd å gjøre dæ koseli...kurvan fekk eg hos dattra mi i fjor...dæm har eg sælvsagt malt kvit....skjellskåla e mijnst 15 år gammel....

Såpeskåla og dæ likkje skjilte som dæ står Bath på e kjøpt på Den lille gavebutikken på Finnsnes...kurvan e fra samme sætte eg fekk hos dattra mi...malte dæm og...trur dæm e kjøpt på Ikea....drømme om å pusse opp bade og kanskje lage dæ større....toalætt...vaskemaskin...tørketrommel...varmvainnstank...dusjkabinætt...sjettnklekurva...kleskurv førr reine klea...knagga tell badkåpe...aillt får plass på dæ knøttlikkje bade vårres....og tru dæ eiller ei...vi greie oss godt sjøll om vi e 4 støkka som bruke dæ...må mainn så må mainn...mæn eg drømme om badekar på løveføtter...ny gammeldags servant mæ gammeldags blandebatteri...nytt toalætt...ramme tell speile...dæ e ganske stili og byjjne å bli ganske så naturli krakelert...eget vaskerom tell vaskemaskin,tørketrommeln og varmvainnstanken...dæ e lov å drømme...:)
Krysse fingran og tern førr at aille i huse bli fresk!!
Ha en fin torsdag:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar