mandag 14. mars 2011

Vårtægn på mandaga....

Hei mandag....e dæ nåkka vårtægn å spore....
Sola skjæin så fint da eg våkna i morrest...da tænkte Vintagepia at no må ho ut å ta bilda av vårtægn...måsa...fjæra...mæn før ho kom seg ut såg ho ikkje nævven førr tainna...fuillt snykov sånn som dæ ofte bruke å være her nord i byjnnelsn av mars...MÆN ho klarte å komme seg ut da sola stakk fram...

vårtægn...marstægn...påsketægn...
når eg tænke meg om så har vi som regel ikkje "vår" her nord...her går dæ rætt over fra vijnter tell sommar...i juni ruint sankthans...
mæn nån vårtægn skal eg væl klare å hoste opp...
som dissan hæklagardinan eg hækla førr et par år sia...dæm slæpp ijnn lyse og i bakruinn har "snyiskaka" på trampolina sonke betakteli...
vårblomster nommer en førr meg førr tia e dæinna...

lyseblåe pærlhyasinta som eg va så hæildi å fijnne da eg va søraførr hos dattra mi i barndåpen tell <3 bæstemorguille <3 fainn dæm på Blomsterstua på Vågenteret i Enebakk...dæ nærmaste eg kjæm vårtægn på varandaen e dråppan dokker skjimte i bakgruinn..
syns egentli dæm e mæir lilla æinn lyseblå...mæn uansett nydeli...ælske lillanyangsa...

dæm gjør seg og fint i sinkkrokke utn silkepapir på strekkaduken ho mamma har strekka...

og ilag mæ ett av de vårlie eggan eg laga i hælga...

vårtægn på kjøkkenbore`...

og i kjøkkenvijndue mæ dæinna nydelie lysroa/lyslilla primulaen...

no skjinne sola i vinduskarmen...

et sekkert vårtægn her i gårn e pælsskyen som står i bure tell Hedda gla`huinn i vijnnfange og ruint omkring i stua...fram mæ støvsugarn to ganga førr dagen...mæn dæ e ikkje nåkka å vise bilda av....næste mandag e dæ kanskje mulihæit førr måsebilda i fjæra...ha en fin mandag :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar