tirsdag 1. mars 2011

Gaveæska og overaskelsensgava

No når enersjien e kommen tellbakers blomstre kreativitetn....så da laga eg likesågodt dåpsgaveæska tell <3 bæstemorguille <3 sin dåpsgave og pakka ijnn nån heimlaga lavendelsåpe  som eg laga førr ei stuinn sia som en litn overraskelse...
utgangsponkte va skoæska som støvelættan va i og de gamle læsebøkern...kledde dæinn både uttapå og ijnni mæ sie fra læsebøkern...

på toppen av lokke har eg limt førskjellie bilda og tæksta fra bøkern...

litt dårli bilde mæn dæ ser ut som historie fra industritia...

ka passe bere` æinn dæinn gamle barnesangen "Blåmann,blåmann bokken min" på ei dåpsgaveæska....


sånn blæi æska ijnni...

på lokk-kaintn limte eg "pæls" fra dæinn gamle strekkajakken...

på kaintn oppe limte eg en blåndekaint...så fekk dæinn gamle strekkajakken en værdi sorti :o)

oppi æska ligg to eventyrbøker fra eventyrboka.no dær <3 bæstemorguille <3 e hovedpærson  i boka og go`pia,go`guttn og storesøstra Ramona e mæ i førtællinga....

og sælvsagt bølgetæppe mæ et fiint blåndebainn ruint...dæ blæi akkurat plass tell dæ sånn som dæ e no ilag mæ æventyrbøkern...

lavendelsåpa e fine gava...dæinn e hæimlaga av kokosfæitt,kaustiksoda, lavendelolja og tørka lavendel...lokte fantastisk,skomme godt og e vældi myk og kræmmat...fainn oppskrifta i et av nomran tell Jeanne d`arc living...

pakka dæm først ijnn i silkepapir før eg hadde ruint ark fra læsebøkern og surra ruilltrå ruint...skræiv på navn tell dæm som skal få dæm...føræildre...faiddra og bæstemødre...

knytte på medaljonga tell pyjnt...trur dæ e guadalupe som e avbilda....håpe dæm bli gla`førr dæm...

i samme slængen tok eg å pyinta litt på dæinn lilla tunikaen...
mæ et slettnt strykemærka fra ei puta eg sydde i fjor...

en litn gutt i matrosdress pyjnte opp på baksia...

da va fæstdraktn børsta...strøkken og klar tell barndåp i Enebakk...

 dressn tell go`guttn som vi fekk låne (skal kjøpe dæinn sæinar...) hos æildstesønn tell søstra mi...dæinn satt som støpt...fekk og låne finskoan :o)

så gjænstår dæ bære å sei at vi gler oss masse tell å komme nedover tell Enebakk og <3 bæstemorguille <3
Bli nok tadd en del bilda dær nede så eg rægne mæ dæ bli nån ijnnlægg når vi kjæm hæim...
Gubben bli hæime og hoill fårte ilag mæ gla`hundn Hedda og kosekatta Albert...va mæininga han skulle vær mæ mæn dæ blei så mykkje styr å ha dyran på huinne/katte-pangsjonat...dyrt bli dæ og...så tusn takk tell min kjære!!
So long....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar