tirsdag 7. desember 2010

Ta skogen ijnn i stua

Her kjæm fortsættelsn mæ inspirasjonsbilda tell kromspring mæ furu/grangreine,rogn og kongle:
Her har sausnæbbe mæ en kvit svibel fådd på seg litt grankvesta,kongle og mose:

I et litt ainna lys.....

Deinn kvita vainnkainna i emalje fra Weibull som eg kjøpte på Felleskjøpe i sommar har fådd på seg kvit sløyfe og kongle i granbarn....

Deinn gamle støypjærnskandelabern eg og gubben fekk i julegave fra eildstesønn va egentli tænkt å pakkes bort,mæn deinn fekk seg små lysmainnsjætta laga av furukvesta mæ kongle surra fast ruint en stamme av tyjnne bjørkekvesta....deinn står oppå dæ tova setteuinnerlage som go`guttn laga på skoln...han har tova ijnn forbokstavan sine P.P. Nederst tell vænstre står en peisblåsar som eg har malt og sjabba...tænkte å male tækst på deinn,mæn e ikkje kommen så langt....

E eg ikkje fin her eg står.....?

                                        Osteklokka fekk seg og ei kongla ilag mæ en kvest......deinn står oppå et nysøllfat mæ fantastisk patina tell 5 kr, fuinne på garasjesalge på Safa førr et par år sia....som igjænn står oppå dæ gamle nattborde som kjæm fra dæin gamle låven på Rongså og som dæ skal stå Harmoni på når eg kjæm så langt.....

Her har Vintagepia gådd heilt av hængslan.....har aldri prøvd detta førr,mæn syns ikkje dæ blæi så ailler værst....et gammelt vindu fra deinn gamle fjøsn på Rongså blei malt og sjabba av gubben førr dærætter å bli ikledd granbar fæsta mæ ståltrå,patinerte sainnkakeforme og fattimainnssøll....


patinaen på formen....

julekula fra Vågsæntre i Enebakk....vindue skal hænges på veggen i stua....fåreløpi står dæ lænt tell væggen i stua....

4 pumpkinløkte blei laga i et svisj og et svusj av gamle syltetøyglass dæm fekk surra metalltrå tell opphæng ruint toppen, et vintageglandsbilde mæ ruilltrå og en litn grankvest surra fast på magen...og vips blei dæ fleire koselie lysponkt i dæ likkje røe huse i skogen:)

magebæilte hoill aillt på plass....vintagebilde e limt på...

Her har to av dæm fådd plass på knaggan uinner tallærkenhyilla over skatolle i gangen ilag mæ et fuglebur,sausnæbbe mæ søllfuggeln på,nån trekors,et fuglebur og nån knivskjell fuinne i fjæra her i Vika:)
 Skatolle som blei kjøpt på Salangen Skolekorps sett loppemarked førr to år sia førr 60 kr va først tænkt tell go`pia vårres, dæfførr står dæ malt "Mademoiselle" som jo betyr frøken på fransk...mæn gopia hadde ikkje løsst å ha deinn på romme sett einda,ho syns dæ e litt gammeldags,så dæ får stå i gangen uinner tallærkenhyilla tell ho førandre meining....dæ va heilt vanli trekvit før eg malte dæ snykvitt...i ætterkainnt har eg malt dela av dæ brunt først og så kvitt før eg sjabba kaintan.....tallærkenhyilla e fra Nordal og deinn kainn eg vise en ainna gang....dæ samme gjeill ræstn av skatolle....
Dæ har vorre en lang dag mæ jobb først, så gubben tell lægevakta mæ ondt i vesse edle dela,skal få dæ sjækka nærmar i morra førr beteinnelse...han har ikkje så mykkje smærta i kveill,satse på at han får sove og at dæ ikkje bli værre i løpe av natta....i morra vesst aillt går ætter plan skal dokker få vette sjæbn tell deinn gamle strekkajakken min....so long,sleep well,sweet dreams:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar