onsdag 8. desember 2010

Deinn gamle strekkajakken

Go`morn aille goinga!!
Eg lovde jo å vise dokker skjæbna tell deinn gamle strekkajakken min....

deinn va utruli go å ha på seg og eg har brukt deinn utruli mykkje....og deinn va fortsatt heil....
men ganske så nuppat....
og så fekk eg sot på deinn og eg har prøvd aillt førr å få dæ av,men har måtta ijnnsedd at dæ dessværre ikkje går....så såg eg et lækkert bilde i julemagasine tell Jeanne d`arc living som vise vintagestruta  mæ
pæls og dekorert mæ gamle boksie...
åååå så lækkert tænkte Vintagepia....men akk så vanskeli å få tak i pæls...prøvde å få tak i da eg va søraførr hos dattra mi i Enebakk....noup...einn på Rema her på Sjøvegan...syns å huske at dæm hadde tibetansk lammeskjinn tirliar...hæilldivis va dæm utsællt...meine å huske at dæm va svindyr....ka gjør Vintagepia da...hmmm...jo ho kjæm på deinn gamle strekkajakken mæ "pælskainnt"....kanskje mainn kainn bruke deinn....dæ e ikkje akkurat pæls,mæn ætterligning av pæls....så her kjæm Vintagepias versjon av struta mæ "pæls".....
Eg hadde nån struta i hard papp fra tirliar mæ decupageængla som eg laga førr ett par år sia...som tænkt så gjort....


deinna gamle læseboka fekk gjænnomgå...deinn va ganske så sjabby og lealaus at eg kuinne mæ go samvettiheit rive ut ark....

en av strutan e klar....reiv arkan i fleire betta og limte på mæ papirlimstick....

så kleppte eg tell pælsn i strimla og limte på....

her e en strut mæ et vikingeskip....

her e en mæ en troillmainn...kainn førrvæksles mæ en nisse.....
og en mæ ho prillarguri...ho ligna i aillfaill...dæm kainn brukes i fleire sættinge.....
ilag mæ de gamle herbariumbildan mine i de gamle trerammen...
sånn ser dæm ut på baksia...skikkeli nostalgisk....
bægge rammen bakfra....

---
som pyjnnt på knagga på skoffe

i samme slængen blei nån gamle blåe julekule mæ sølvstjerne på dekorert mæ ark fra boka...på samme måte som strutan....

her har han Dr.Marthin Luther lurt seg mæ på ei av kulan....

ei vijnnmølla og ei ørn fekk og lov å pryde kulan....
her e 4 "julekule" forma som istappa...dæmm va snurra,grønn og mæ "is-pyjnt" på toppen...dæm blei og dekorert mæ historiske figura og pæls...tell opphæng e dæ brukt ruilltrå....en kjæmpefin ide vesst mainn e lei av de gamle plastjulekulan....riv og lim på...klepp og lim på...aillt ætter korsn uttrøkk du e ute ætter...eg va ute ætter vintage-looken....

Syns dæm blei ganske lækker om eg får sei dæ sjøll...dæm skal ætterkvært få pryde juletree og kanskje et sjabba gammelt julevindu fra deinn gamle låven på Rognså litt nærmar mot jul:)
No skal eg snart lage gulrotkake tell go`pia sett juleværkste som e i kveill...ha en fin dag:)

1 kommentar: