mandag 13. desember 2010

Fint førjulsbesøk

Ikkje mijjner einn tre førjulsbesøk har vi hadd i stua deinna jula:)
No lura dåkker sekkert fælt på ka slags fint førjulsbesøk vi har hadd....jau no skal dåkker få se:
en spurv i toppen av deinn tre-arma franske lysestaken...deinn kræsja først i vindue mot varandaen og vi trudde deinn va dau...va sekker på dæ...go`pia tok han ijnn og varma deinn i heinnern sine og så plutseli flaug deinn opp uinner take i stua...dæ va fjær overaillt...og så lainna deinn oppi lysestaken:) Dær greidde eg å få tak i deinn og så slapp go`pia deinn ut og deinn flaug avgåre tell vænnan sine:)
Dæ va første besøk....så her førr nån daga sia sa dæ "bang" igjænn i stuvindue


og da va dæ deinna likkje spurven som låg på rygg uttaførr....se så fine farga og mønster deinn har på haue og kor pittelitn deinn e:) Go`pia tok deinn ijnn og varma deinn i heinnern sine og deinna gangen satte vi deinn ijnn i et fuglebur vi bruke å ha lys i (dæ e bære et fuglebur vi har ståanes tell pyinnt) sånn at deinn skuille komme seg og ikkje flyge oppuinner take igjænn...mæn trur dokker ikkje deinn greidde å komme seg ut sia deinn va så litn...fainnt han ikkje først,mæn deinn satt oppuinner taklesta i gangen og dær fekk eg tak i deinn og go`pia slapp han ut...mæ dæ samme ho slapp deinn ut kom en stor flokk mæ spurva flyganes:) "Dær har du vænnan dine" sa go`pia..."flyg avgårde tell vænnan dine no" Ho værne om aille slags dyr,go`pia vårres:) Ho har tell og mæ hoillt "begravelse" førr ei maurtua som samboarn prøvde å fjærne like bakom huse vårres:)
Så mæns eg satt no i dag på pc`n og læste mail, sa dæ "bang" igjænn i varandavijndue....

da va dæ samme type spurv som besøk nommer to som låg på rygg uttaførr....eg tok han ijnn og varma han i heinnern sånn som go`pia og deinn kvekna tell...deinna gangen fekk deinn låv tell å være mæ på en litn fotoshots førr eg slapp han ut tell vænnan hannes....

posering på særviætthoillarn tell go`pia

ilag mæ ængeln tell go`pia

på dæ sjabba vindue mæ granbar og fattimainnssøll....deinn e så utruli litn,mæn har så fint mønster og farga på fjærn sine..heilt pærfækt!! Prøvde å slæppe han ut,mæn han ville ikkje slæppe tak i fingran mine,så eg sætte han på vinduskarmen på yttersia sånn at han kuinne flyge når han vijlle tell vænnan sine og lokka varandadøra. Så væinta eg fæm minutta før eg sjækka og da va han fløgge. Go jul tell spurven:)
Rægne mæ at dæ kjæm fleire "bang" i varandavijndue utover vijntern,dæ e jo vanskeli å uinngå...mæn da får vi bære ta dæm ijnn og varme dæm i heinnern og slæppe dæm ut igjænn...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar