fredag 5. november 2010

Bursdagsgava

Hei aille bloggvænna!!

49 års-dagen min 26 august blei heilt spesiell,hadde ikkje tænkt å feire nåkka som heillst,mæn den gang ei....dæ starta mæ masse bursdagshælsninge på facebook og hælsninge på jobb:) Da eg va færrdi på jobb skulle eg inn på ei blomsterførrætning og da sto mamma og samboarn uttaførr,dæm skulle å grave opp nyperosebuske hos søster mi og vi skulle få tre av dæm:) Har plainta dæm bak huse,mæn veit ikkje førr tell vårn om dæm åverleve....dæm ser ganske pjuskat ut no.....
Når eg for heim va mamma kommen heim tell oss mæ en STOR gave,blaint ainna en ængel...deinn står på ei hylla eg har laga av nåkka eg har fuinne i fjære,dæ ser ut som dæ har vorre sæte tell en stol som eg sælvsagt har sjabba....så va  dæ go middag,læs biffsnadder,dæ e nåkka mæ dæ bæste eg veit...ætter mølja...så fikk eg melding fra eks-svigerbrorn min om at er kuinne få være mæ han i en gammel fjøs og leite ætter skatta.....eg hadde sport han tirliar om eg kuinne få leite ætter skatta i deinn gamle fjøsn og no hadde han tia....eg va ikkje sein å be.... fainnt mange skatta eg....blain ainna et gammelt skap mæ avflassa maling,dæ va fokti og utruli tongt...tok dæ ijnn i varmen og heiv dæ i dusjn og skrubba dæ førrsekti,lot dæ tørke orntli opp,dæ trutna sånn at eg næstn ikkje fekk opp dørra og skoffa. Lot dæ være sånn som dæ va ei stuinn, mæn ætter ei stuinn syns eg dæ blei litt væl sjabby,blei næstn uvæl av dæ,så da va dæ fram mæ malepænseln og sainnpapire:) Har tænkt å skrive nåkka på døra,kanskje HARMONI,mæn e ikkje kåmmen så langt einda. Dæ blei passe sjabba førr mett vedkommende...
Fainnt mykkje ainna og....fleire potetkassa,gamle vijndu utn glass,ei gammel trinsa som har vorre brukt tell å feske fra båt mæ....aillt dettan har fådd nytt uttrøkk,bortsett fra to potetkassa og vinduan,forløpi i aillfaill.....
To av kassan e blidd tv-bænk inntell videre....kvitmalt og sjabba...ojeah...
Trinsa blei hoillar tell hæklablondern som eg hækla førr ei ti telbakers......
Kassn mæ tækst blei magasinhoillar,deinn står uinner stubore,dæ får være sånn som deinn e,syns brundfarga e heilt nydeli....bere bursdagsfeiring skal mainn leite længe ætter,ikkje sia deinn gang ho mamma komm mæ en diger,gammel badebalje i sink....skal førtælle om dæ en ainna gang:)
Skal tru korsn 50 års-ddagen bli......
Ængeln fra ho mamma<3 Deinn e fra Perfect Home


Dæ gamle skape som dæ skal stå HARMONI på ætterkvært:)
Skrinan som står oppå e kjøpt på Ellos førr mange år sia og va mørkebrun i utgangsponkte mæ guillfarga beslag (hadde en orientalsk stilperiode førr nån år sia...) Syns ikkje dæm blei så ailler værst når dæm blei sjabba....som sagt,eg hiv ikkje nåkka utn at eg må....cheap shic e deinn "nye" trendn på interiørfrontn,deinn trur eg at eg har hadd i mange år.....


Nærbilda av sjabbinga av dørvriarn og skoffegrepe




Deinn gamle brune potetkassn mæ tækst passa førrtræffeli tell Vakre Hjem og Interiør og julemagasine fra Jeanne D`arc
 Living og får være som deinn e,syns deinn har ei nydeli brunfarga!!

Sjækk tækstn....MAHN & OLERICH, trur dæ e tysk,mæst sannsynli fra krigens daga....





En gammel askeboks, fuinne på garasjesalg i høst

Tell slutt deinn gamle trijnsa i ny drakt som blåndehåillar oppå deinn nye støypeovn vårres fra Dovre

Ehhh...bildan blei ikkje heilt bra deinna gangen,trur eg må se å få tak i mijnnebrikke tell digitalkamerea tell dattra mi.....see you later:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar