fredag 29. oktober 2010

Ny drakt

Nederst på sia (footern)e dæ bilde av et gammelt ruindt "rokokkobord" fuinne på et garasjesalg førr 150 kr,dæ va ådringsmalt i brunt,men bordplata va så stugg at eg vælte å male deinn kvit og sjabbe heile bore,syns uttrøkke blei vældi delikat....oppå står et stativ mæ sneille tell en gammel rokk fuinne på et lite lokalt bruktmarked,dæm va trefarga,men eg tok sjangsn på å male dæm kvit og sjabbe dæm og...på eine sneilla har eg tuilla ei blonderæmsa eg hækla førr ei stund sia som egentli skuille brukes som mellomværk tell dynetrekk tell bæstemorguille,men så streika symaskin....snæillesative står oppå et typisk 80-talls ostefat mæ fire ostekniva,sjabba dæm og...Ruth og sjabbing,vi høre i hop:) Atmæ står ei rustat gammel parafinløkt(faint to likedanne på samme høstmarked),ho funke,men har ikkje fyillt parafin på den enda,trur ikkje eg bli å gjøre dæ heiller,syns dæ e skummelt mæ parafin...
Over hæng dæ et par pulsvarmera som eg har strekka og som eg har tænkt at nån skal få i julegave...har blidd strekka en del av dæm no tell jul:)
Bakerst tell vænstre skimtes en del fra en væv,sjabba deinn og,sælvsagt:)
Tell høyre skimtes dørra og dørrstokken inn tell en bod som vi har tænkt å lage et gammeldags spiskammers av,i Sverige kaille dæm dæ førr skafferi...og tell vænstre sjimtes kjøkkene (som ikkje e særli stort...)som vi hoill på å pusse opp,vise bilda seinar når goskapan gubben hoill på mæ bli færddi...kainn sei så mykkje at dæm e i ængelsk contrystail....gått patinert:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar