søndag 29. mai 2011

Danse mot vår

(bilde e fra fransk polinesia og e lånt fra nætte)

Gjennom regnbuens glans
ser jeg himmel og hav
smelte sammen i soloppgang.

Og mens tankene flyr
våkner sanser til liv
og jorden nynner sin egen sang.



Jeg vil danse mot vår
kjenne hud møte hud
være ung i et nyfødt år.


Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp
være ung - jeg vil danse mot vår!



I en blomstrende eng
vil jeg vandre avsted
og la sansene finne vei.




Jeg har vårkjolen på
vinden stryker meg nå
jeg byr deg en vals
kom og dans` med meg.


Jeg vil danse mot vår,
kjenne hud møte hud,
være ung i et nyfødt år.


Kjenne liv i min kropp,
fra en sol som står opp,
være ung - jeg vil danse mot vår!


Sangen "Danse mot vår " e skrevven av Britt Viberg og Rolf Løvland og tonesætt av Rolf Løvland.
Vintagepia va mæ og sang dæinn i kore sett Marcanto...her fritt tolka av bloggarn sjøll.
Bilde av bloggarn e dæ gubben hennes som har tadd mæ ny-kamerae` og redigert sånn at ikkje de små grå skal vises...hi...hi...dæ e tadd bak dæ likkje røe` huse i skogen...dæinn lysegrønne farga e bære ailldelels nydeli!!
Vår`n e kommen her nord og dæ e snart...snart sommar...faktisk mettsommar og sola snur rangvæien...mæn dæ tænke vi ikkje på no...vi har mange flotte daga forran oss og som vi skal nyte i fuille drag. Syns dæ passe å avslutte "utmaningen" Vårtægn på mandaga mæ dæinna sangen.
Vil benøtte muli`hæita tell å takke førr aille koseli`e kommentara...dokker skal aille vette at dæ værme langt ijnni sjæla. Vintagepia skal som ho tirliare har skrevve på en ukes tur tell Skopelos ilag mæ dattra si og
 <3 Bæstemorguille <3 sett om kort ti`og dæ gler ho seg nåkka sijnnsykt tell. Ho skal ta masse bilda dær nere så dæ kjæm garantert en masse bilda fra tur`n tell paradise her på bloggen ætterkvært. Da vil eg sæi på gjænnsyn om ikkje så aillt førr længe...go` forsommar:o)  















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar