onsdag 1. desember 2010

Skatta fra Skåkaveien

Da eg va hos dattra mi i Enebakk, fekk eg gå på leiting i gamle uthus ætter gamle skatta og her e nåkka av dæ eg fainn:

Litt av kvært her....en gammel vælbrukt ryggsækk, ei gammel rustat isklo,ei minidorg og et gammelt hageredskap. Parafinløkta fainnt eg i Dalen her heime. Nydeli røfarga på løkta og hageredskapen,pærfækt no tell jul;)

Hadde sækken mæ aillt ijnnhoille i mæ meg som hainnbaggasje ombor i flye på vei heim....deinn blei nøye uinnersøkt i sekkerheitskontrolln,mæn deinn fekk passere mæ lovnad om at eg ikkje skuille ta ut hagereskapen...he...he...kommentarn tell kontrollørn lydde som følger :"antikt? " "fra dine forfedre?" på gebråkkent norsk..."eh,ja"svarte eg...ikkje akkurat mine forfedre,mæn main tell dattra mi sine førfedre:)


Gammel sigaræska og to gamle hainntak. sigaræska passe tell sigarhoillarn eg fainn på bruktmarkede på Safa:)



Sigarhoillarn i ny-søll har et lokk som kainn åpnes.....

Så e dæ bære å sætte sigarn i åpninga....sigar høre liksom jula tell,iaifaill førr i tia....da sa mainn åfte "dæ lokte storkar,mæn eg ser ingen"....

Ækte HAVANA CIGARILLO....finst sku dæ være.....


Gammelt feskeredskap...trur dæ e nåkka dæm kaillte "oter",veit ikkje korsn dæm brukte dæ,mæn dæm fekk sekkert fesk mæ deinn...deinn bli kanskje sjabba mæ tia....

Mange koselie skatta som kainn brukes i føskjellie stillben ætterkvært:)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar