søndag 26. desember 2010

Romjulsdrømma

Da va julaftn over førr i år...no e dæ dæinn deilie romjula som gjør sett ijnntog...iaillfaill førr min del...slappe av mæ en baileys....litt popkorn...ræsteseting av juleribba fra første juledag....nyte en go`kakao laga på gammelmåtn....eildsteguttn e på romjulstræff sammen mæ kjærestn og goe vænna,samboer slappe av på dataen,go`pia kjik på tv og go`guttn e nættopp kommen heim fra en kompis. Eildstesønn har vorre ute ilag mæ go`guttn og go`pia og hærja i snyen ilag mæ Hedda gla`hund tirliar i kveill....da kainn mainn tellate seg å drømme litt om ka mainn kainn bruke dæ lækre saueskjinne som va en del av gaven fra dattra mi i Enebakk,samt deinn lækre løkta i rust som eg fekk av eildstesønn (samboarn fekk ei flaska konjakk<:) I tellegg fekk vi utruli masse fine saker i tinn fuinne på loppemarked i Enebakk,dæ og  fra dattra mi i Enebakk.....slappe og av mæ å strekke røe læsta tell dattra tell main tell dattra mi i Enebakk...deili og avslappanes romjulspussel som ikkje har nåkka tidsfrist:)

lækker løkt eg fekk av eildstesønn i huse kjøpt på Blomsterbua på Vågsentre i Enebakk...litt dårlie bilda...

mørkebrun,rustat og fiiiiiiin....såg deinn da eg va på bæstemorbesøk på Vågsentre i Enebakk og ønska meg deinn som va litt mijnner...mæn eg fekk deinn største...heildie meg!!



lammeskjinne e stort og utruli mykt og godt...ser dæ førr meg på en bænk på varandaen i solvæggen tell påske....
romjulspussel....halvstrømpa tell dattra tell main tell dattra mi...inga stress mæ å få dæmm færrdi...bære kos:)

her e samlinga mæ de fine tinn-tingan vi fikk av dattra mi...lika spesielt de to lysestakan og mugga...kanskje deinn har stådd atmæ en døpefont i ei kirke....ailtt ser ut tell å være meir eiller mijnner haindlaga...

lysestakan bli fin mæ kubbelys....

mugga bli lækker mæ sommarblomster tell sommarn...længte litt tell sommarn aillereia no....sjøll om eg syns dæ e fint ute no mæ stjærneklar himmel og gnistranes kaillt:)

deinna har eg aillereia fuinne en måte å bruke på...som nøtteskål....


lækre hainnlaga detalja....skjikkeli haintværk:)
Da skal eg fortsætte mæ å kose meg i romjula og drømme videre....kos dokker og no og sænk skuldran!!
I morra e dæ juletrefæst mæ ongan og da bruke vi å kose oss masse...har mæ julekake og brødskive mæ godt pålegg og får servert kaffe og kakao....skikkeli romjulskos:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar