onsdag 3. november 2010

Gammel lampe i ny drakt

Hei!
Fikk løst tell å vise fram trækkspæll-lampa eg faint på bruktmarkede i Dalen. Deinn va brun på trækkspæll-armen og trække va skjettnbers. Av mangel på symaskin blei dæ mamma sin metode. ..mainn tar og riv opp strimle av tyinnt kvitt bommuillsstoff og surre ruint skjelætte. Så tar mainn å klepp passe firkainta av et stoff mainn syns e fint,som mainn lime på to og to spile. Eg har brukt kræmfarga bomuillslin. Så veinte mainn litt tell lime har tørka,en av gangen og så klepp mainn dæm tell sånn at dæm passe på to og to spile i skjelætte,bitan skal overlappe kværainner. Når mainn e kommen heilt ruint, tar mainn å kleppe tell passe længda mæ fin blonder som mainn lime over skjøytan.Tell slutt lime mainn en brei blonder ruint nerkaintn og vips så har lampa fådd ny drakt. Har hængt et h jerte av ei gammel sainnkakeform som e banka flat mæ en hammar og limt på et fint vintagebilde på framsia. Før ho blei montert,tok eg å malte armen kvit og sjabba deinn,sjøll om eg kanskje syns brunfarga va fin som deinn va,sia deinn va ganske mørk,men dæ blei førr voillsomt på stuvæggen...deinn blei ganske søt,syns eg:) Bildan blei ikkje av aille bæste kvalitet,mæn dæm får duge:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar